MG TF jest sportowym autem z segmentu G, mającym nadwozie typu roadster. Jego produkcja odbywała się od 2002 do 2005 roku, a po dwuletniej przerwie, w 2007 roku, ponownie wrócono do produkcji tego auta. Nazwa TF pochodzi od innego modelu MG o tej samej nazwie, a jego produkcja odbywała się w okresie między 1953, a 1955 rokiem. Ówczesny MG TF z pierwszej połowy lat 50' XX wieku był zakończeniem kultowej sportowej serii MG T.
MG TF – opis modelu
Model TF jest bezpośrednim spadkobiercą modelu MG F pod względem tak stylistycznym, jak i technicznym. Ze względu na plajtę MG Rover, produkcję TF zatrzymano w roku 2005. Od 2007 roku ponownie uruchomiono produkcję TF pod sztandarem nowego właściciela marki pochodzącego z Chin, którym jest Nanjing Automobile Group.
MG TF, porównując go do modelu MG F, cechuje się agresywniejszym wyglądem oraz większą stabilnością w trakcie szybkiej jazdy. Zespolone reflektory przednie skrywają się pod kloszami poliwęglanowymi, a w spojlerze zainstalowano lampy przeciwmgielne, natomiast z tyłu, w spojlerze zintegrowanym z klapą, umieszczono światło stop świecące diodami LED. Patrząc na MG TF z profilu, zauważymy, że jest niższe od MG F. Materiały użyte do wykończenia wnętrza MG TF są udoskonalone w porównaniu do tych użytych w MG F.
MG TF – jednostki napędowe
Silnik MG TF pochodzą od modelu F, poddano je pewnym przeróbkom, więc generują większą moc niż dotychczas. Silnik 1,6 generuje teraz 116 KM. Motor 1.8i został również zapożyczony z MG-F, z tą zmianą, że użyto w nim układ dolotowy i wydech z TF160. Jego moc w MG TF wzrosła do 136 KM. W sportowej wersji TF 160 umieszczono silnik 1.8 VVC z MG Trophy (sportowa wersja MG F). Modyfikacje silników MG F, przed umieszczeniem ich w MG TF, spowodowały poprawienie prędkości maksymalnych, redukcję toksyczności spalin oraz mniejsze spalanie paliwa (oscylujące między 7.5, a 7,9 litra na 100 kilometrów).
Zawieszenie MG TF podobne jest do tego z MG F, z tą różnicą, że w modelu TF w tylnym zawieszeniu, elementy pneumatyczne zostały zastąpione całkiem nową osią wielowahaczową. Zawieszenie TF, w porównaniu do F, zostało obniżone o jeden centymetr.
MG TF to brytyjski roadster z dwoma drzwiami i miejscami dla dwóch osób. Wymiary MG TF prezentują się następująco: długość – 3,95 metra, szerokość – 1,63 metra, wysokość – od 1,25 do 1,26 metra.
Silnik
R4 1,6l
Moc silnika
116
Moment obrotowy
145
Nm
Prędkość max.
190
km/h
Przyspieszenie 0-100
9s
Przyspieszenie 0-200
s